15 poengs innføringskurs i logopediske emner i form av forelesning/seminar, avsluttet med skoleeksamen. Faglig forum avviklet som frivillig tilbud ved Statped Vest for tilknytning til praksisfeltet
Ingen stryk og ingen frafall
A: 1 B: 4 C: 5 D: 1 E: 1 F: 0
OK, men det kunne vært ønskelig med større tilgang til nærliggende grupperom for mer fleksibilitet i undervisningen.
Det må arbeides for å få en bedre orgnaisering på underviningen som er direkte knyttet til lingivstiske emner
Siden det benyttes anbefalt litteratur i stedet for et obligatorisk pensum, ble det ytret ønske om mer direkte veiledning på litteraturlesing/selvstudium. Momentlister/problemstillinger i tilknytning til studieplanen er utarbeidet med tanke på neste kull.
Det har vist seg problematisk å få Studia til å ta inn aktuell litteratur til studiestart.
Dette var første gjennomgang i forhold til ny studieplan for utdanning av logopeder. Studieplanen og undervisningsgjennomføringen har vært fortløpende drøftet med studenter og lærerkrefter, og en del svakheter som er oppdaget er blitt fortløpende endret. Den største svakheten er knyttet til manglende lokal kompetanse til å undervise innenfor anvendte lingvistiske emener som er et sentralt emne innefor logopedisk praksis, og det arbeides aktivt for å rekruttere denne kompetansen til programmet. Det er også en stor utfordring i at grunnkompetansen til studentene er svært heterogen, noe som medfører at mye undervisningsressurser bindes opp i innføringsemner i stedet for fordypning som naturlig burde finne sted på masternivå. For bøte på dette er det foreslått kurstilbud under Bachelor i generell psykologi som bør inngå i opptaksgrunnlaget.