EMNERAPPORT
Emnekode/tittel
tema: «ARK-327 Littiske studiar»/ «Flint – Steel of the Stone Age». Semester: sommer/haust
2015
Emneansvarleg: Tina J. Granados
Andre lærarar på emne: Berit Valentin Eriksen og Mara-Julia Weber
Undervisingsopplegg:
Emne er tilbode primært til bachelor- og masterstudentar ved Kiel
Universitet i Tyskland. Emne er eit sommerkurs halde på Schloß Gottorf i Schleswig, i regi av Centre for Baltic and Scandinavian Archaeology. Etter initiativ frå
Berit Valentin Eriksen vart emne i 2015 tilbode norske studentar som var i
avsluttingsfase av Bachelorgrad, eller
som hadde byrja på Mastergrad. Kurset vart gjennomført over ei veke i
Juli 2015, med undervising frå 09.00-15.00 måndag til fredag. Frå kl.09.00-12.00
var det førelesingar og teoretisk gjennomgang. Frå 13.00-15.00 var det
praktiske forsøk (hands on) og gjerne gruppebasert undervising. All undervising
var på engelsk. Kursveka vart avslutta med ekskursjon til flintførekomst
utanfor Schleswig.
Vurdering: Emne
gav 6 ECTS og all undervising var obligatorisk. Det var tre vurderingsformer på
kurset: 1. munnleg deltaking i forelesingstimar, 2. Test (Q&A on research
papers) i slutten av veka som skulle vera basert på kunnskap frå undervising. Til
sist: innlevering av individuelle studentoppgåver på mellom 5000-6000 ord. Q&A-testen
vart ikkje gjennomført ved kurset 2015. Studentoppgåva syntes å vera noko stor
for dei norske studentane (ei bacheloroppgåve ved UiB er på 6000 ord), difor
vart oppgåva redusert til maks 5000 ord. Innlevering av oppgåva skulle vera
medio september, men pga. kollisjon med andre emne her ved UiB vart innlevering
utsatt til medio oktober. Dei norske studentane var sjølv ansvarleg for å velje
tematikk for studentoppgåvene. Dei fekk tilbod om i alt to rettleiingstimar.
Den første allereie ved slutten av kursveka i Schleswig, og den andre om lag to
månadar seinare her i Bergen, då ved innlevering av utkast til
grupperettleiing.
Berit forklarte at aktiv deltaking på kurset også skulle inngå som
vurderingsform. Dette påverkar vurdering av skriftlege studentoppgåver, fordi om
studentane har delteke på kursveka og samstundes har delteke munnleg gjennom
kursveka, har studentane med det også innfridd deler av målet for emne. Difor
er lista i forventningar på den skriftlege eksamensoppgåva noko lågare enn til
dømes i eit anna emne der storleik på eksamensoppgåve er lik. Berit fortel at
det skal veldig mykje til for at ein student stryk i emne.
Pensum: Studentane
fekk i forkant av kurset tilsendt ei førebels leseliste som skulle førebu
studenten. Her var det primært ei bok som skulle lesast. Ved kursoppstart fekk
studentane ein ny meir omfattande leseliste der tanken var at studentane skulle
plukke fritt og lese til den individuelle studentoppgåve. Det skal leggast til
at dei norske studentane i tillegg fekk tilsendt (frå Tina og Berit) ei meir
spesifikk liste med litteraturforslag tilpassa den enkeltes oppgåvetematikk.
Kommentarar
til/evaluering av emne eller eventuelt tilbakemelding frå studentar: Det
var i alt tre studentar som deltok på kurset og eksaminering. To av studentane
hadde akkurat starta på mastergraden med oppstart av feltkurs tidleg i august
haustsemester 2015. Dette medførte at det ikkje var mogleg å forvente/arrangere
eksamensinnlevering av studentoppgåver i ark-327 i medio september, fordi det
ikkje ville finnes tid for studentane å gjennomføre. Dette var ei utfordring.
Studentane fekk difor ny innleveringsfrist i medio oktober.
Det er delte meiningar blant studentane kva tid innleveringsdato
for oppgåva bør vera. Det vert foreslått i byrjinga av november då alt av andre
emne er ferdig, eller eventuelt før studiestart komande haustsemester.
Tiltak du vil
vurdere for å forbetra undervising/kursform neste gang det vert undervist: Før
studentane drar frå Schleswig ved kursslutt skal det avklarast tid for
innlevering av eit utkast til studentoppgåver, helst før studiestart
påfølgjande haustsemester. Om kursveka er i slutten av juli månad kunne
innlevering av utkast skje i midten av august. Deretter kunne det arrangerast
gruppe-rettleiingstime, der studentar skal lese og kommentere kvarandre sitt
arbeid. Denne timen kunne ein ha kort tid etter innlevering av utkast. Dette
vil tvinge studentane i gang med oppgåvene i god tid før studiestart. Deretter
vil studentane få tida fram til medio oktober på å skrive oppgåver. Innlevering
rundt 20-25 oktober. Det kunne vera valfritt om studentane ønske ein rettleiingstime
nr 2 før endeleg innlevering av oppgåver.
Emnet bør rettast inn mot masteroppgåve. Sidan emne er valfritt og
ikkje inngår som del av Bachelor- eller Masteroppgåve, bør det oppmodast til at
studenten vel ein tematikk som ligg nært opp til/knytt saman med eins
interesseområde og helst masteroppgåve-tematikk. På denne måten vil studenten
oppleve å få utbytte av oppgåveskrivinga.
Endre emnenamn til «ARK-327 Flint – Steel of the Stone Age».
Organisering
reise/overnatting: Studentane fekk tilsendt forslag til reiserute tur/retur Bergen/Schleswig
frå emneansvarleg, men alle var sjølv ansvarleg for å bestille reise og møte
til kursstart. Studentane fekk eit skriv med informasjon både om reiserute,
overnattingsstad, praktisk informasjon og kva utstyr ein måtte ta med seg til
praktiske forsøk i kursveka. Overnattingsfasilitetar var veldig bra med tilgong
til kjøkken og bad. Studentar og emneansvarleg fekk gratis overnatting heile
veka i lokale disponert av Centre for
Baltic and Scandinavian Archaeology. Studentane må berre betale sjølve for
reise og kost.
Kurset vert ikkje tilbode sommar 2016 då Berit V. Eriksen og
Mara-Julia Weber vil tilby eit anna emne til studentar frå Kiel Universitet.