Dette kurset er et kurs for både MA- og BA-nivå. Første halvdel av semesteret var viet forelesninger (2t i uken), andre halvdel oppgaveskriving under ekstensiv veiledning. Målet med kurset er å sette studentene inn i forskningslitteraturen rundt antikke tekster og gi dem relevant skrivetrening før de starter MA-oppgaven. Derfor er det viktig med mye tid til veiledning.
Se FS-rapport
Se FS-rapport
Grei.
På et slikt kurs er det mer relevant hva biblioteket har enn hva Studia har. Foreleser forsøkte å kjøpe inn relevant litteratur til biblioteket i forkant, men mye tok lang tid før det kom. Generelt ble det mye innlån av bøker, men med få studenter fungerte dette.
Undervisningstiden føltes grei i og med at vi ikke drev med detaljgjennomgang av pensum. Med to studenter har man også anledning til å bruke mye tid på individuell veiledning.
Med et kurs med bare 2 studenter føltes det meningsløst å gi dem noe skjema. Vi har flittig diskutert kurset underveis og bl.a. justert kurs ut fra studentenes valg av oppgaver. Studentene ga uttrykk for at de var veldig fornøyde og gjorde det også meget skarpt til eksamen.