Den IKT baserte masteren er organisert som et deltidsstudium og studentene tar en modul i semesteret. Vårsemestert 2009 ble emnet "Valgfri fordypning og prosjektplan" i studiet gjennomført.Studentene har fått øvings- og arbeidsoppgaver og kommentarer fra veiledere og medstudenter ved hjelp av læringsplattformen Luvit. Studentene har fått tilgang til litteraturlister og andre faglige ressurser innenfor et bredt spekter av fordypningsområder. Eksamensform har vært hjemmeeksamen hvor studentene skulle skrive en prosjektplan for masterprosjektet, basert på arbeidsoppgaver og litteraturstudier
3 studenter har ikke levert eksamen, disse vil få tilbud om å gjennomføre eksamen høstsemesteret 2009. En student leverte eksamen i feil mappe på MiSide og fikk dermed ikke registrert eksamensbesvarelsen sin. Denne studenten får også tilbud om eksamen høsten 2009
15 bestått og 1 ikke bestått
Dette fungerer meget godt. Administrativt personale gjør en ryddig og helt nødvendig jobb for å informere studenter og formidle kontakt. Også faglig ansatte er lett tilgjengelig for studentene via læringsplattformen og pr e-post
Biblioteket gjør en veldig god jobb, er oppsøkende og flinke til å tilrettelegge, noe som har vært særlig nyttig for IKT-studentene som ikke har den fysiske nærheten til Universitetet. Noen studenter har gitt tilbakemelding om at det er tidkrevende og til tider komplkisert å få tak i litteratur når de bor i utkant-Norge. Samarbeidet med Studia har fungert tilfredstillende
Problematisk at utgifter til samlinger for studentene må dekkes av programstyret og ikke av fakultetet. Utgifter til samlingene for studentene på den ikt-baserte masteren bør gå inn i fakultetets budsjett på linje med utgifter alle de andre studiene fakultetet tilbyr.
Evalueringen har vært gjennomført elektronisk ved hjelp av Reflex
Oppsummert er studentene fornøyd med opplegget og studiet. Ettersom dette er deltidsstudenter med full jobb i tillegg til studiet har de fleste det travelt og signaliserer dette. Dette medfører også at enkelte studenter ikke har kapasitet til å jobbe så mye som vi og de selv ønsker med studiet. Flere studenter gir likevel tilbakemelding om at studieopplegget dette semesteret har gitt tid til fordypning. Noen studenter ønsker flere faglige forelesninger på samlingene.
Studiet fungerer godt og vi har god rutine på gjennomføring, veiledning og evaluering. Når det gjelder ressurser er studiet fremdeles sårbart ettersom det er mange midlertidig ansatte knyttet til studiet. Vi har i stor grad brukt stipendiatenes arbeidsplikt inn i dette studiet og vi er derfor helt avhengig av tilgang på nye stipendiater med arbeidsplikt og/eller tilsvarende undervisningsressurser for å kunne fortsette å tilby studiet.