OD1ANA - emnerapport 2009 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Emnet undervises om høsten.
Praktisk gjennomføring gikk stort sett bra.

Strykprosent og frafall



Karakterfordeling



Studieinformasjon og dokumentasjon

Ligget på Mi side

Tilgang til relevant litteratur

Informasjon om kurset ligget i studentportalen. Litteratur var tilgjengelig i Studia på første etasje til BBB unntatt pensumbok i hode/hals anatomi, som virket å være for lite tilgjengelig.

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Lokaler og de fleste undervisningsutstyr er bra, men læreren må alltid sjekke for sikkerhets skyld dagen før førelesningen at undervisningsutstyr fungerer. Overhead maskin fungerte ikke tilfredstillende.

Andre forhold

-

Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Evaluering gjennom Mi Side. De fleste svarte i evaluering etter at kurset var slutt.

Oppsummering av innspill

Det var 13 stk studenter som svarte på evalueringen, dvs svarprosent er lav og derfor ikke helt representativt til hele kullet. Nesten alle studentene vurderte det faglige innholdet passelig. Det var variasjon i vurderinger angående det pedagogiske nivået: ca 50% mente det var alt for dårlig eller dårlig og ca 50% greit eller godt. Ca halv parten vurderte arbeidsmengden passelig og andre helvten for stor. Ca 75% vurderte organiseringen av emnet greit. Studentene var stort sett nøyde med forelesere og forelesningene. En del av studentene mente at en lærere var uorganisert i sin undervisning og forklarte ikke faget tydelig nok og brukte i undervisningen sin transparenter som var ikke gode nok. Studentene likte histologiseminarene, anatomidemonstrasjoner og hode/halsdisseksjoner og arbeidet av prosector minores, og mente at de var svært nyttige. Noen mente at det var ubalanse mellom mengde av repetisjon i histologi og makroanatomi. Noen mente at hode/hals kollokviene kom før tett, sent, og dårlig tid (sent på ettermiddag og fredagene).

Ev. underveistiltak

-

Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Transparenter skal erstattes med PowerPoint presentasjoner. En pensumbok vil bli byttet til en annen bok. Kollokviene vil bli satt på en lengre periode og de skal begynne tidligere før eksamen. I disseksjoner skal det passes på at en gammel praksis tas igjen i bruk; nemlig at gruppene A&B og C&G begynner disseksjonen like mange ganger kl 12 og 14 og det fremkommer i timeplan. Kollokviene skal ikke bli lagt på fredagene. Informasjon om eksamen vil bli lagt inn på mi side allerede i begynnelsen av kurset. Studentene blir oppmuntret til å lese og følge opp mi side til faget i løpet av semesteret.