Jeg hadde justert undervisningene litt fra erfaringene fra forrige semester. Blant annet kjørte jeg nå 3 timers seminarer hver uke, I stedet for 4 timers som ble for utmattende for studentene. 3 timer fungerte bra, selv om jeg ofte følte at vi hadde for kort tid. Studentene var svært fornøyd med den tredelte inneldingen av kurset: Design, Forskning og Rammeverk. De var også svært fornøyde med de praktiske oppgavene underveis, og det gode diskusjonsklimaet vi klarte å skape i klasserommet.
Alle studentene var svært engasjerte og aktive. Det var svært vanskelig å sette karakterer i dette faget.
Studentene kjøper 2 bøker (Heims og Cairns&Cox). I tillegg ble det til hvert seminar lagt ut mellom 2 og 5 artikler på Fillageret. Dette gav et variert og bredt utvalg av literatur.
Fungerte greit både lydmessig, visning av bilder film og å komme ut på nett.
Studentene fikk i oppgave å skrive en egenevaluering av sin deltakelse på kurset. Disse ligger under studentenes respektive mapper på Fillageret. Resultatene viser at justeringene jeg gjorde fra forrige semester var gunstige mye syntes å ha falt på plass. Jeg henviser ellers til disse evalueringene.
Et fantastisk kurs å undervise på engasjerte studenter i en såpass liten gruppe at de fleste undervisningsmessige grep er mulige. Jeg synes at opplegget i år fungerte ypperlig, og at forbedringstiltak ligger i å rendyrke denne undervisningsformen: Lage enda bedre oppgaver, bytte ut artikler, endre seminar-tema osv. Hovedmålet med kurset var å få studentene til å jobbe aktivt og å tenke selv, samt forberede seg mot master-oppgaven ved å introdusere forskning i HCI. Endel pedagogiske grep ble tatt for å skape et åpent diskusjonsklima. I stedet for å si at noe var feil kastet jeg alltid ballen tilbake: Er dere andre enige i det som nettopp ble sagt?