Intet å bemkerke. Den har vært rimelig bra!
Ingen av studentene strøk, noe jeg er særlig fornøyd med. Frafallet var også svært lite.
Resultatene var gode. Ingen av kandidatene strøk, den dårligste karakter tildelt var D, og hele 5 av elleve fikk A eller B.
Her fungerte Mi side og KARK etter intensjonene, selv om det var noen misforståelser pga. faglærers litt klønete håndtering av dem, men ellers gikk det utmerket!
På et elementært emne som dette, med faste pensa som fins i tilgjengelige lærebøker er dette ikke noe problem
Intet å bemerke verken til utstyr eller lokaliteter. Bra!
Alt i alt mener jeg at kurset var rimelig vellykket. Resultatene har vært gode, og studentene var rimelig fornøyd med studiet, både i form, struktur, organisering og innhold. Det viktigste problemet slik undertegnede ser det nå, er organisatorisk. Kollokviene fungerer ikke helt tilfredsstillende. Dels fordi de kommer litt for tidlig iforhold til gjennomgangen av lærestoffet i forelesninger. Strukturen forutsetter at studentene kommer forberedt til kollokvier, dvs. at de har lest på leksa før de kommer, noe som dessverre alltid ikke er tilfellet. For min erfaring er at nor studentene har gjort det, fungerer det bedre. Men gitt at studentene har de studievaner de en gang har, kan det være hensiktsmessig å vurdre en viss omstrukturering av syklusprinsippet i organiseringen av emnet (som ellers må anses å være vellykket) i retning av at F-kollokvier kommer mer i etterkant i ved dagens ordning. Dette er definitivt noe som må vurderes for høstsemesteret 2009. Bergen, 6. januar 2008. Jon Erik Hagen