MAT131 - emnerapport 2007 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Alt fungerte greit. God støtte fra hjelpelærere. Pensum var endret siden sist (redusert). 
Jeg ønsker å gå gjennom pensum og justere litt før neste år.

Strykprosent og frafall

normalt.

Karakterfordeling

normalt.

Studieinformasjon og dokumentasjon

Ukeplan og forelesningsplan ble lagt ut på web. 

Tilgang til relevant litteratur

Ok.

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Tavler var ødelagt i Aud A i perioder av kurset. Meget irriterende at dette tok så lang tid å fikse. 

Andre forhold



Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Jeg la spesielt vekt på å gi noe til alle, både svake og sterke studenter. For de sterke presenterte jeg 10 minutter hver uke med stoff som ikke var direkte pensum relatert, men litt videre perspektiv på matematikk faget. Dette fikk jeg muntlig veldig positiv tilbakemelding på fra noen  av studentene under kurset. 

Ved kursevalueringen leverte kun omtrent 36 stykker inn kursevaluering. Disse så ut til å være mer negative til dette initiativet. Jeg tolker dette som at de som var mest misfornøyd har evaluert kurset, mens de mest fornøyde ikke har evaluert.

At kun ca 36 av 150 deltakere evaluerte kurset, gjør at det er vanskelig å trekke konklusjoner fra evaluerings materialet. Det er viktig å gjøre tiltak for at flere evaluerer kurset, så vi kan trekke bedre konklusjoner av svarene.

Oppsummering av innspill



Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Kurset har fungert ok. Jeg tar meg ad notam kommentarene som er kommet i evalueringen, og vurderer ved neste korsvei om forbedringer kan gjøres med hensyn til presentasjonsstil. Dog bemerker jeg at antallet innleverte evalueringer gjør at jeg ikke kan trekke sterke konklusjoner, og at muntlige tilbakemeldinger fra flere studenter var svært positive.