MOL100 - emnerapport 2007 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

PRAKTISK GJENNOMFØRING:
Undervisinga fulgte samme opplegg som tidlegare med forelesingar og kollokvier. I samband med dei 5 obligatoriske innleveringane (deleksamen) vart det arrangert leia kollokvier. Kollokvieleiarane var vidarekomne studentar i molekylærbiologi. 

EKSAMEN OG VURDERINGFORM:
Gjennom semesteret har studentane levert 5 obligatoriske fleirvalsoppgåver. Dette vart gjort elektronisk på nett ved hjelp av lms-systemet moodle. Dette har teknisk sett fungert godt.

Slutteksamen er endra sidan våren 2006 ved at det i tillegg til fleirvalsoppgåver, no og blir gitt tradisjonelle skriveoppgåver. Eksamen besto av 70 spørsmål, og fleirvalsoppgåvene vart vekte 75 % medan dei skriftlege oppgåvene vart vekta 25 %.

Sensuren blei i hovudsak gjort av emneansvarleg med assistanse frå PhD-student som kontrollsjekka alle fleirvalssvar. I tillegg vart det nytta ekstern sensor på eit utval av oppgåver som utgjorde ca. 20 %.

Strykprosent og frafall

Kandidat	Totalt	Kvinner/menn
Meldt		195	128/67
Møtt		173	113/60
Stryk%	         9	5/17

Studiepoengproduksjon: 1570 
	               

Karakterfordeling

A	7
B	34
C	41
D	44
E	31
F	16
Snittkarakter: C

Studieinformasjon og dokumentasjon



Tilgang til relevant litteratur



Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr



Andre forhold



Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Det var 195 påmeldte til MOL100, og 73 svar kom inn på studentevalueringa. Dette gjer ein svarprosent på 37,4, ev. 42,2 dersom ein tek utgangspunkt i talet på studentar som møtte på eksamen. Evalueringa vart gjennomført via Mi Side.

Oppsummering av innspill

Om lag 50% av dei som svara på evalueringa tilhøyrer bachelorprogram i biologiske fag, om lag 23% tilhøyrer bachelorprogram i molekylærbiologi.  Ellers er det studentar frå kjemi, årsstudium og andre program som har svara.

Arbeidsmengda vert vurdert til å vere frå passeleg (ca. 33 %) til for stor, og det same gjeld omfang på pensum. Over 60% oppgjer at dei saknar forkunnskap; særleg i kjemi, men her er det noko variasjonar alt etter kva program studentane tilhøyrer. 
Forelesingane får generelt dårleg evaluering, medan det er gode tilbakemeldingar på kollokviene.
Studentane tykkjer deleksamenane var for vanskelege, men at det fungerte svært bra med nettbaserte løysingar for innlevering. 
67% oppgjer at dei har fått nok og riktig informasjon, og Mi side verkar å vere hovudkjelda til informasjon for studentane.
Opp mot 55% meiner emnet ikkje samsvarar med det dei venta seg, men her ser vi igjen ein forskjell mellom studieprogram. Ei overvekt av molekylærbiologane meiner emnet samsvarar med det dei venta seg, medan ei overvekt av biologane svarar det motsette. 
Den heilskaplege vurderinga av emnet fordeler seg slik: 27,3 % bra, 37% middels, 24,6 % dårleg og 11% svært dårleg.

Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

MOL 100 gikk for 3dje gang denne våren, og må sies å ha fått en form som passer med studentene og deres nivå. Gruppen som tar emnet er divers, med alt fra sterke kandidater til  kandidater uten kjemi-kunnskaper. Det ser ut til at emnets tilnærming med Molekylærbiologi som eget basalfag gjør at emnet passer for de fleste.

Nytt av året er også at eksamensformen nå synes å teste nesten alle kandidater på en tilfredsstillende måte. De fleste kandidater gjør det mye bedre på en multiple choice eksamen enn på en vanlig skriftlig eksamen hvor det blir elendig resultat. Imidlertid gjør noen kandidater det langt bedre på skriftlig enn på flervalgseksamen. Årets eksamen syntes å passe begge kandidat-grupper, og det ble få eller ingen klager på eksamen trass i 174 kandidater.

Fremmøte til eksamen var også meget tilfredsstillende (over 90%), og antall stryk var også helt kurrant og lavt (under 10%). I tillegg var fordelingen på karakterskalaen helt normal uten noen korreksjoner av for vanskelige eksamensspørsmål eller andre forhold. 

I forhold til deltakelse på kollokvier har vi ikke data enda, men her var oppmøtet lavere enn ønsket. Innlevering av deleksamener på nettet gikk også nokså knirkefritt i år, bedre enn før, men likevel med behov for ekstra oppsamlingseksamen for dem som ikke hadde nok deleksamener fullført.


I forhold til påmeldte har emnet opplevd noe nedgang i tilstrømming fra 240 til 220 til 190 i år. Dette er som forventet da mange videregående studenter før ventet lengst mulig for å unngå det gamle K251 = MOL101 emnet som var oppfattet som svært vanskelig. Nedgang i kandidater har også gjort at antall ”A” har falt noe, hvilket antyder at studieansiennitet betyr mye for karakter i et innføringsemnet.

Vi vil derfor nå diskutere om MOL 100 bør differensieres i 2 eksamener basert på felles pensum, slik at det kan bli et rent innføringsemne, og at en vanskeligere eksamen med mer kjemikrav til svarene kan passe for studenter som trenger emnet til Mastergradsstudier. Diskusjon om dette vil ventelig ta noe tid, og utfallet er ikke gitt.

Endelig tror jeg at filosofien om at én person som ansvarlig for hele emnet har bevist seg selv i praksis hvor hele pensum blir sammenhengende dekket, og hvor hele pensum blir enhetlig dekket. Dette er svært arbeidskrevende, men resultatene de tre siste årene tyder på at det er nødvendig, spesielt i lys av de helt annerledes resultater på det tidligere emnet med flere forelesere. 

	
Bernt Walther