Den IKT baserte masteren er organisert som et deltidsstudium og studentene tar en modul i semesteret. Høstsemestert 2007 ble det tatt opp et nytt kull (kull 4)som startet med emnet Pedagogisk filosofi. Studentene har fått øvings- og arbeidsoppgaver og kommentarer/veiledning gruppevis og individuelt fra veiledere ved hjelp av læringsplattformen Luvit. Eksamensform har vært hjemmeeksamen.
vi tok opp 22 studenter til 20 studieplasser. En student sluttet underveis i semesteret og en student meldte seg ikke opp til eksamen.
Det ble benyttet gradert karakterskala på eksamen. Alle Studentene bestod og hele skalaen ble brukt. Gjenomsnitskarakter var C.
Dette fungerer meget godt. Administrativt personale gjør en ryddig og helt nødvendig jobb for å informere studenter og formidle kontakt. Også faglig ansatte er lett tilgjengelig for studentene via læringsplattformen, pr e-post og telefon.
Biblioteket gjør en veldig god jobb, er oppsøkende og flinke til å tilrettelegge, noe som har vært særlig nyttig for IKT-studentene som ikke har den fysiske nærheten til Universitetet. Samarbeidet med Studia har også fungert ok.
Vi har tilpasset studieopplegget til Luvit. Læringsplattformen fungerer tilfredstillende. Vi er helt avhengig av en lærinsplattform i tilleg til Mi Side. Mi Side alene kan ikke gi den nødvendige struktur/støtte til vårt studie.
Studiet oppleves fremdeles som MEGET sårbart ettersom alle faglærere, utenom en førstestilling, er midlertidig ansatte og/eller eksterne. Dersom studiet skal videreføres er det helt nødvendig med flere stabile ressurser/personer. Dette er et forhold som gjentatte ganger er rapportert i utdanningsmeldingen og til Det psykologiske fakultet. Det oppleves som svært krevende å skulle bruke mye tid på å få på plass om helt nødvendige og grunnleggende ressurser fra semester til semester i et studie hvor vi har ansvar for 20 studenter i til sammen 4 år.
Evalueringen har vært gjennomført elektronisk ved hjelp av Reflex. Vi har innarbeidede rutiner for evaluering. Evalueringen blir oppsummert og presentert for studentene på samling i januar og i Luvit. Fagmiljøet benytter seg også av evalueringen i revidering og omarbeidning av studiet.
Oppsummert er studentene meget fornøyd med opplegget og studiet. Ettersom dette er deltidsstudenter med full jobb i tillegg til studiet har de fleste det travelt og signaliserer dette. Alle studentene understreker imidlertid at de finner studiet svært interessant og lærerikt. Studentene føler seg godt ivaretatt og er også fornøyd med den innsatsen veilederne gjør og de tilbakemeldingene de gir. Studentene vurderer sammenhengen mellom læringsmål, litteratur og arbeidsoppgaver som god og tydelig.
De innvendingene studenter og veiledere kommer med blir løpende vurdert og fulgt opp når det er mulig. Evt endringsforslag blir innarbeidet i revisjoner av studiet dersom mulig.
Studiet fungerer godt for studentene og gjennomføringsprosenter er høy. Vi har fått god rutine på gjennomføring, veiledning og evaluering. Arbeidsfordelingen mellom administrasjon og emneansvarlig fungerer også svært god. Studiet har en faglig førstestilling som har overordnet faglig ansvar for studiet og de enkelte emnene. Dette sikrer stabilitet, kontinuitet og videre utvikling av studiet. MEN vi vil nok en gang påpeke at studiet er MEGET sårbart ettersom alle faglærere, utenom den ene førstestillingen, er midlertidig ansatte og/eller eksterne. Dersom studiet skal videreføres er det helt nødvendig med flere stabile ressurser/personer