Kombinerer forelesninger (4 timer), lærerstyrte seminargrupper (2 timer) og bruk av elektronisk læringsplattform (Classfronter). Kurset er delt i fire tema: Studentene arbeider med hvert tema i fire uker. Det er knyttet en obligatorisk arbeidsoppgave til hvert tema.
En stryk. Noe frafall.
Forholdsvis høyt karakternivå (B som gjennomsnitt). Hele karakterskalaen er tatt i bruk. Ekstern sensor har lest alle besvarelsene.
Bruk av Studentportalen og Classfronter (med e-post funksjon) har fungert bra som supplement til ukentlig kontakt med studentene i forelesninger/seminargrupper.
God tilgang til relevant litteratur.
Undervisningslokalet har vært lite egnet: Trangt, manglende utstyr og dårlig luft. Studentene klaget på at rommet var svært kjølig på vinteren. Undervisningsutstyr manglet eller var ødelagt: Her ble vi tvunget til å bruke tavle og kritt.
Det har oppstått dobbeltbestillinger, slik at vi ble tvunget til å bytte undervisningsrom.
Formativ studentevaluering av undervisning på Reflex i begynnelsen og midtveis i kurset. Summativ studentevaluering ble foretatt muntlig siste undervisningsdag.
Studentene var jevnt godt fornøyd, men enkelte savnet mer strukturerte forelesninger. Studentene var spesielt godt fornøyd med den pedagogiske filosofien ble aktualisert via konkrete, praksisnære pedagogiske problemer. Seminargruppeleder for to (av fire) seminargrupper ble desverre syk rett før eksamen, noe som bidro til frustrasjon blant disse studentene.
Studentene ble tilbudt en ekstra forelesning som hjelp til å strukturere stoffet og et ekstra seminar som var ment å støtte deres forberedelse til eksamen.
Måten dette kurset er organisert på har vist seg å gi høy grad av studentmotivasjon og tilsvarende jevnt høy arbeidsinnsats under hele kursperioden. Ut fra studentevalueringene og kommentarer fra ekstern sensor ser det ikke ut til å være nødvendig med forbedringstiltak - uten enkelte presiseringer i arbeidsoppgavene og noen revisjoner i leselisten (pensumlitteraturen).