INF100 - emnerapport 2006 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Bra, men oppmøte på forelesning og øvelsegruppe er lavt

Strykprosent og frafall

Se FS-rapport
(Bare 6% av de som møtte strøk)

Karakterfordeling

Se FS-rapport

Studieinformasjon og dokumentasjon

Studieinformasjon og dokumentasjon er til de grader utførlig at det ikke oppmuntres til å møte opp på forelesning, mener jeg.

Tilgang til relevant litteratur

Helt OK

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

OK

Andre forhold

OK i vår, men pass på disse i høstsemesteret (studentkontoer på Linux
maskiner, introduksjonskurset, gruppeledere). Om høsten blir
studentmassen enda mer inhomogen pga Kognitiv vitenskap.

Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring



Oppsummering av innspill



Ev. underveistiltak

Som kjent har jeg drevet litt med statistikk ifm INF100 H05, og har det
vist seg at veldig mange oppmeldte ikke kommer i gang i det hele tatt,
og heller ikke tar INF100 om våren. I ettertid har instituttet kontaktet en del av disse. Dette skal betraktes som en viktig form for evaluering, siden ikke-oppmøte er et større problem enn stryk.

Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Det er viktig å prøve å engasjere studentene mer i et fag som oppleves
som kjedelig. Dette har ikke jeg klart. Neste runde prøver vi å ha litt
mer liv og moro med LEGO roboter.