Gjennomføringen av kurset gikk i hovedsak greit og helt etter planen.
Eksamen var 15/12. 222 studenter gikk opp, hvorav 164 bestod eksamen og 58 strøk. Strykeprosenten ble da omlag 26.1 Det var omlag 350 påmeldte i kurset. På første forelesning møtte omlag 270studenter, men ellers i semesteret var oppmøte på regneøvelser og forelesninger omlag 80 av det som kom til eksamen. Så det var omlag 80 påmeldte studenter, som aldri var der. Noen var der første og kanskje andre forelesning for å se/høre om dette var noe for dem. Frafallet i prosent er avhengig av hvilket tall det er realistisk å ta utgangspunkt i, men mange melder seg nok opp i dette emnen av andre grunner enn at de vil ta eksamen her. Flere enn de omlag 80 som var aktive hele veien gjennom kurstilbudet, forelesninger og regneøvelser, bestod eksamen. De studenter som hadde relevant bakgrunn, god 2MX, og arbeidet jevnt gjennom semester bestod nok i hovedsak eksamen.
Karakterfordelingen var: 25 fikk A, 44 B, 54 C, 31 D, 10 E og 58 fikk F. Fordelingen var OK.
Informasjon fikk de godt nok gjennom studentweb og på forelesninger.
God nok.
Forelesninger gikk i Aud 1 i realfagbygget og på første forelesning måtte omlag 20 studenter sitte i gangen.
Resultatene til deleksamen var dårligere enn resultatene til slutteksamen. Det kan skyldes at til deleksamen ble det også gitt 3 uoppstilte problem, problem der studente måtte gå fra en tekst og sette opp problemet matematisk selv. Til slutteksamen var alle problemene ferdig oppsatt. Dette er studenter som neppe kan forvente at noen andre stiller opp alle problem de møter på i biologi, geologi, kjemi for seg. Derfor er denne manglende evnen til matematisk modellbygging bekymringsfull.
Ingen merknader
Ingen merknader
Ingen
På første forelesning møtte omlag 270studenter, men ellers i semesteret var oppmøte på regneøvelser og forelesninger omlag 1/2 av det som kom til eksamen. Dette er det orientert om etter deleksamen til programstyret. Det er bekymringsfullt at så mange med manglende regneferdigheter ikke deltar i undervisningstilbudet. De strever med kvadratsetninger, algebra, brøkregning m.m. Avhengigheten av kalkulatoren er bekymringsfullt stor. Så når mange av dem har marginale regneferdigheter før de kommer til UiB, og heller ikke legger mye arbeid ned i kurs ved UiB, så får de problem både til eksamen MAT101, og når de går videre i naturvitenskap.